Het beest in mij

Hij zit er, het beest
grommend en grauwend
slaat woest met zijn klauwen
scheurt alles aan flarden
destructieve woede baant zich
dwars door vlees en huid
een weg naar buiten

Ik sus het beest met mijn gedachten
je bent niet echt
je mag niet zijn
ga af!
destructieve woede is slecht
vernietigend
heeft geen recht op een bestaan

Hij gaat af

Hij zit er, het beest
onrustig wispelturig
fladderend
van links naar rechts
omhoog, omlaag
ongrijpbaar vluchtig
maar onmiskenbaar

Ik spreek het toe met mijn gedachten
doe eens rustig
je gooit alles om
wat ik zorgvuldig heb opgebouwd
zit eens stil
je vliegt alle kanten op
behalve waarheen ik wil

Hij gaat liggen

Hij zit er, het beest
trillend in een hoekje
krampachtig
verstijfd met grote ogen
kijkt hij rond
op zoek naar een uitweg
die hij niet vindt

Ik pak hem op met mijn gedachten
ontspan!
stel je niet zo aan
je hebt geen recht op angst
of vluchten
ik heb het goed geregeld
en weet wat komen gaat

Hij blijft trillen

Ik voel een dierentuin van binnen
en laat mijn gedachten varen
ik ruk alle kooien open
sla het glas aan diggelen
doorbreek de muren
laat alles gaan
en voel een wereld van verschillen

Ik hou van ze

Leave a Reply

